Friday, August 12, 2011

syed, gua dan biskot cap ping pong...

Lu orang pernah tak experience, tak mkn 3 hari? gua 1st time rase mase gua sem 4 kat kolej dulu. masa tu gua tinggal serumah ngan member baik gua syed. kitorang da menjadi rakan tag team sejak sem 1 lgi. beliau makn, gua mkan, gua minum, beliau minum, gua isap rokok, beliau isap rokok, gua ketawa, beliau ketawa... menangis je gua tak penah ngan syed, coz gua ngan die cool... wakakakaka

anyway, masa tu kitorang berada dalam keadaan kritikal, satu haram sen pon kitorang takde... dua2 kong! selalu kalo gua kong syed ade duit... kalo syed kong, gua ade duit... tp hari tu kitorang betul-betul kong tahap gampang.

hari pertama - kitorg takde duit, kitorang senyap je... kurang becakap, kurang bergerak, jd beruang koala kat bilik masing-masing... konon nk save tenage.. kang nak pegi kelas takde tenage susah... gua congak-congak ade lagi seminggu baru abah gua kirim duit.. tenage kene d gunakan sebaik mungkin... kitorang beckap perkara perlu je... bangun bile ade kelas je... lain ms jangan harap... kitaorang berhibernasi...

hari ke-2 - kitorang da rase laen mcm... gile pening tahap gampang.. syed kejut gua g kelas pepagi

"wei rudy, lu takde kelas ke pagi ni?"

gua jawb "gua nak save tenaga, tak nak gi kelas!" gile azab kitorg hari kedua, masing-masing muke pucat... baru gua tau cmne rasenya kebuluran di africa. gua da congak-congak nak bayar zakat bile da keje nanti. gua tekad...

mlm tu gua takleh tido, gua try kire biri-biri pon still tak leh tdo (orang putih bohong!).. skali gua angkat buku undang-undang syarikat gua, xsampai 5 saat gua terus terlelap... gampang btul...

hari ke-3 - magik!!! secara automatik kitorang bertenage... pagi-pagi lagi gua da bangun kejut syed, masa tu hari sabtu... gua nak test tenage kitorng yang da outomatik kembali ni.. gua ngan syed bergu bersihkan umah yang da sebulan x kemas, cuci baju, sidai kain... amazing! kitorang mampu melakukannya!! kitorang da mule bercakap balik... mencarut sane-sini wakakaka

start petang gua ngn syed da start pening balik.. kali ni sgt kritikal... gua da berpeluh sejuk! usus gua da berbelit antara usus kecik ngan besar.. asid perut gua da start nak cernakan pankreas gua... gua tengok syed da kerut-kerut dahi tahan kelaparan melampau.. warghh! kritikal...

gua plan ngan syed, "mcm ni mati kite syed, kite kene usaha ni, cari makanan hatta sekeping biskut pun!". Maka dengan kudrat yang ada, gua pun pow Boy (junior gua) barang sedikit makanan... die pon hulur biskot kering cap ping pong kat gua.

"lu hati-hati makan tu, da seminggu dalam locker gua, ntah ok lg ke tak..." tak ke gampang namanya tu?? bukan reti nak kasi makanan yang semenggah ckit... takpe lah.. kalo masa tu lu orang hulur makanan ape pon gua sebat...

da dapat biskot,tp masalahnya kitorang nak mkn ngan ape lak ni? bukan ade milo ke pe kat umah ni... air kosong ade la... takkan nak cecah air kosong?

"kan sambal belacan yang mak lu kirim ari tu ade lg?" soal syed. gua tak nampak riak bergurau diwajah syed. gua pon pegi capai sambal tu kat singki.

maka, mentekedarah la kitorang biskot kering ngan sambal belacan malam tu, ditemani keheningan malam dan nyanyian cengkerik....~~~~

17 comments:

alfsfr.ali said...

biskut kering dgn sambal belacan???

bapak r..

lu mmg legend la..

haha:)

hzrhkamal said...

ya Allah kesiannya.

lain kali bagitau coursemate kitaorang boleh buat derma. haha :p

Nur Hafizah Hadi said...

Bapak ah..sadis gile seh..sampai 3 hari tak makan..ni kisah dongeng ke ape ni? hakhak

btw, korang makan ngan sambal belacan kan, kitorang masa asrama dulu, mkn biskut hup seng cicah air masak. care gile...

Wawazzup said...

selama aku study ni x da lagi la pengalaman cam lu bro..kalau tahap duit x da tu still ada biskut ngn milo 3 in 1 r hahah

OmmaWany said...

hahaha..mkn biskut ngn sambal belacan? xblh bla...sedap x? next time simpan la stok maggie...xla kebulur cm 2...p kn alasan x g kelas sbb nk save energy 2 awesome la! blh try pasnie..hehehe

IzyanWasli said...

lu nnt jgn ajk gua mkn biskut cicah sambal belacan! Hahahaha! Lu mmg 'machooo' ahh. :p

echa takashimaya said...

gua tak de la tak makan sbb kering der.sbb gua study dokek je dgn rumah mak gua.kalau gua rase kering,gua hello hello mak gua jer antar makanan.tp kalau gua malas gua snggup jugak la berhibernasi kat bilik dr pg beli makanan.haha.

Zura Tahir said...

biskut kering cicah sambal belacan..xpnah try..satu menu yg baru nie...hehe..ingat lah org susahkan mase kite senang...

bukanretis said...

sedap giler..seyes..ak prnh wat gk..haha

Asfz said...

erk..
speechless!

faizalnizam said...

survival!

aah. aku UiTM gak.. ko BLS ke?part berapa?

Anonymous said...

percubaan berani mati haha. nasib tak diarrhea, kalau tak, rugi tenaga haha

twinkeenabilah said...

biskut kering dengan sambal belacan. Gila stylo ! Haha tak memulas ke perut tuu :p

Unknown said...

lu mmg stylo der!!tabik spring r..biskut ngn sambal belacan??pergh...mmg legend giler dh tu!!xpe kurang2 pasni kalo ank cucu banyak songeh mtk itu ini boleh kasik buka citer ni kt yeorg...hahahha

bexraz said...

done follow u... hite and komen me back k...

http://bexraz.blogspot.com/2011/08/bexraz-johan-pertandingan-sajak-hehehe.html

L said...

terbaik la bro.. huhu

sy syg awak.?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

Acik said...

lor!
akibat x derk makanan, akhirnya tercipta resipi baru ... :)