Friday, September 30, 2011

projek 2 Juta!

gua bukak tingkap bilik gua... saje nk bg angin masuk... gua sem ni da pindah umah baru... da tak duduk umah sewa lama kat padang jawa nun... skarg da duduk Ken Rimba.. ya Ken Rimba... gua bukan salah taip mamang nama die "ken" bukan "kem"... tiap kali gua bagitau orang tempat gua tinggal, mesti orang tu tanya balik "ahhh?? ape Kem Rimba?"... fed up gak gua kadang-kadang nak betulkan... mane yang kuang ajar pulak, tanya gua "kem PLKN ke tu?"... cilakak~~

anyway... umah baru gua ni internet tak dek.. so tak dapat la nak update blog selalu... maka aktiviti gua bile da takde kelas adelah bukak tingkap, pasang lagu then tengok pemandangan sambil layan perasaan lara... depan tingkap gua ni betul-betul kolam kumbahan... tapi gua takdelah macam takde perasaan layan tengok air kumbahan, gua layan tengok pokok-pokok kelapa la kat belakang area kumbahan tu... huhuhu

ngah gua layan perasaan sorang-sorang, tibe-tibe phone gua bunyik... "ma stingy bro" terpampang kat screen.. ape lak abang aku nak malam-malam ni?~~

"hah.. hello" gua angkat phone ngan nada malas...

"ha,hello~~ cemana projek 2juta tu, da approve?" jawab bro gua dihujung talian

"projek mende???" jawab gua bingung...

"owh da lulus eh?, bagus-bagus... tak sia-sia kite buat proposal tu hari..." jawab bro gua layaknya seorang pelakon drama melayu koprat.. gua makin bingung...

"kepala hotak lu... pe lu merepek ni??" jawab gua da start hangin....

"owh ok... macam tu esok i jumpe datok Rahim la... small matter je tu... ye.. ye.. ok.. see you tomorrow then" click! bro gua letak phone... gua memaki dalam hati... pe kejadah orang tue ni call aku pastu merepek...

gua tekan phone, terus gua hantar SMS kat die "baek lu call gua dan terangkan situasi sebenar, kalo tak putus sedara!!" ugut gua dalam SMS tersebut...

lebih kurang 10 min pastu beliau cal... "lu pehal td??" soal gua ngan nada tak pusa hati...

"tak.. tadi gua lepak starbuck layan internet, sekali ade awek cun gile duk sebelah meja gua... sebab tu gua call lu gebang projek 2juta.. nk bagi awek tu impressed hehehehe~~~"

terus gua tumbuk meja then letak phone... sumpah gua tak angkat lagi kalo die call.. perangai menyakitkan hati...

8 comments:

Admin said...

haha .. kalau ko kaye nanti jangan lupe aku as blogger yg dah singgah blog ko ni .. =) jemput singgah jugak ..

Personal : Awak Yang Terbaik Pernah Saya Jumpa !

shazmir said...

..best siot...

xyz4mir.blogspot.com

Zuha said...

hahahakz...x guna punye kawan...hahhaakz...best entry ni...n also lagu best!! calm n cool. :)

http://mat-jungle.blogspot.com/

Unknown said...

hahahha terbaik punya abang

echa takashimaya said...

cehh.kalau gua yg jd aweq kat starbuck tu mesti gua tak pcaye.hahahahaha.jahat tak?

Zura Tahir said...

wow 2 juta beb..

shida said...

gagaga~~~
siot je abg blogger ni~~
tektik terbaik nk ayat awek...itu pon kalo sangkut~~~ :P

L said...

ada gak eeh.. org yg cmniee. hahhaha.. teruk=)

jom bacer kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html