Monday, August 22, 2011

kenangan MACHO di pagi raya 2009

pagi tu gua da bgun awal-awal lagi... bangun awal coz malam semalam gua lupa nk iron baju melayu kaler hitam gua... pagi tu gua rase semangat coz semua kelengkapan raya gua, gua beli sendiri! hasil titik peluh gua keje kat TM... baju melayu kaler hitam, kasut putih jenama Gucci, kain selempang ala Afdlin Shauki kaler biru hitam dan spek rayben hitam...
lengkap! untuk gua kelihatan macho ala2 kontemporari dipagi raya! heh!

selesai iron baju, gua mandi, bangun pagi kene mandi... camane macho pun lu orang, kalo bangun pagi tak mandi mmg gampang gak jadinya... pas tu gua pun kenekan baju melayu kebanggan gua *hehee skali sekala layan pakai baju melayu, padu gak rupa gua... rupa-rupanya aura2 playboy abah gua tertumpah jugak kat gua.. cuma sebelum ni gua tak reti nak kasi on~~ tak tau pulak pagi ni dia da on ngan sendirinya..

selesai rembat buras (sape tak tau buras sile tekan link tu) kat dapur, bro gua da memekak ajak pegi solat hari raya... gua pon follow la... selesai solat gua terserempak member gua Imi kat masjid..

"perg, gua tgk lu dah macam 'meet uncle hussain' la... macho ala-ala kontemporari gitu" haa.. kan gua da ckp...

"nak folow tak pas ni, gua nak gi umah tebuke wan..." ajak imi smbil intai-intai kasut gua...

"boleh je, tp gua nak balik dulu la, nak salam mak bapak gua dulu"

"haa takde hal.. kang kul 11 gua pick up lu" jawab imi...

******

tepat kul 11 imi da miscall2 gua.. gua pon relax je kuar... kasi on balik aura2 kemachoan gua...

"gua rokok habis ar bro, singgah 7E jup gua nak beli rokok" saran gua kat imi..

"ok2" jawab imi seraya terus membelok ke 7E selayang baru..

masuk tu gua saje kasi on aura macho gua, memandangkan ade 2 org awek ngah bayar kat kaunter... gua bukak spek.. gua kasi lirik-lirik je malas nk pandang terus... gua buat-buat mcm tak kesah ngan awek-awek tu, padahal gua tau dorang ngh pakai baju raye ala-ala comel... ah~~ kene buat tak kesah kat dorang, baru nmpak cool.. itu adalah salah satu seni kemachoan sejati gaya abah gua... gua capai paper The Star, nak tunjuk gua masih mengamalkan dasar "ingin mengetahui keadaan semasa walaupun hari raya" disamping dasar integrasi nasional...

"kasi marlboro 20" gua kasi order kat brader 7E tu.. gua jeling-jeling awek-awek tadi, dorang ngah sembang-sembang sesama dorang pasal ais 7E yang dorg beli smabil kuar pintu..

"beli ais kat 7E buat apa? mmg la mahal..."

selesai bayar, gua capai rokok, paper dan pakai spek balik... gua bejalan perlahan keluar 7E dan menuju kereta Imi... setiap langkah kene kontrol bagi kesan ke-macho-an maksima... gua tarik pintu pelan-pelan...

"asal kete ni mcm kecik... eh? bila masa imi beli ais 7E?" getus hati gua...

"err... awak, awak salah kete ni" kate awek kat kete tu...

perg... cilakak gua salah msuk kete! paling tak leh blah nye, kete awek-awek kat dlam 7E tadi plak tu... gua terus lari-lari anak ke kete imi... imi da gelak guling-guling kat kete dia...

"dah-dah, jangan banyak cakap cepat blah... blah!" gua jeling kat kete awek tadi, dorang ngah gelak-gelak sambil jeling kete imi... gua punya malu da tahap dewa... padu betul... rase nak pkai topeng pun ade..

"cemana lu boleh tak dapat beza kenari kaler putih gua, ngan kancil hitam awek-awek tu ha?" tanya imi sambil gelak tanpa henti..

gua membuang pandangan ke luar... gua sendiri pun tak tau nk jwap apa... tu la sape suruh "macho" sangat...

11 comments:

bukanretis said...

ni entri raye ke entri puji memuji dri sndrik nih?hahaha

btw,padan muka ko! :D

Nur Hafizah Hadi said...

Ni macam sengaja ke ape bro termasuk kete awek tu? hihi


Btw, anda org bugis ke?everytime raya dpt jugak makan dr kampung sepupu punya sepupu. Tapi diorang panggil benda tu burasak la pulak.

Asfz said...

umagaiii..bia betol..beza kot kenari putih ngn kancil hitam =.=

kah3x..
berguling2 asfz baca entry ni..

echa takashimaya said...

sebab dah macho sangat tu wa rase der.tu lu sampai salah bagai.haha

OmmaWany said...

ceh konon xnk jeling2 awek..amek ko samapi ke keta engko ikut kan...hahaha...mmg gile macho arrr....saluteeee

OmmaWany said...

wany da tukar url blog tw
inikisaheden.blogspot.com

nordiyana said...

wakaka , kesian kat lu tula laen kali buat macho bia kene tempat , hehehe

tergelak wa bace entry lu :)

Wawazzup said...

haha padan muka lu bro tu la berlagak macho sapa suruh..kan dah mengelabah haha

Zura Tahir said...

mmg kelakar bile tersilap kete nie...lg2 depan awek..

cahaya mata said...

hak3!!!lwk ok!! gelak smpi tergolek2 ni haa....apelaaa.... tu r...yakin ngn wane itam tu..mmgla hitam tu menawan,tapi takkan thun tu nk raya ngn warna hitam je...adoiii... jgn wt lg raya thun ni.. ^_^

GadisAntik said...

adess! malu weii. ;p klu syu, da merah padam da muke.