Friday, August 7, 2009

perhimpunan ISA tu buang masa

aku tengok berita ari tu cemana sesetengah rakyat Malaysia yang aku cintai ni tiba-tiba buat gila berarak kat KL. sumenya sebab nak kononnya membantah ISA... beratus-ratus malh mungkin beribu-ribu rakyat yang kononnya membela nasib rakyat bekumpul dan memprotes kerajaan...

1 word for them is LOUSY....
aku tak rasa pun tindakan or perbutan dorang ni berfaedah, aku cuma rasa dorang ni buang masa dan merugikan orang lain. nevertheless dorang ni pentingkan diri dan tak pikir nasib orang lain.

i dont think they action represent majority. apa yang diorang dapat dari perhimpunan tu? ya, dorang dapt gas pemedih mata n semburan air.... ok la dah penat2 kan berhimpun leh dapt air free... pe dorang dapt kalo kene tangkap?? masuk jail... yang muda buat mak bapak risau, yang tua buat anak bini tak makan... slah2 kene buang keje... yang diperjuangkan tak seberapa yang rugi menggila... aku tak tahan siap ada pakcik2 yang da tua pun join... come on la pakcik... tak de keje lain nak buat ke??? pakcik da tua kang kene tangkap mati dalam jail camane?? bawak2 la g masjid dengar ceramah.... bagi tunjuk elok sikit contoh kat ank cucu...

dengan perhimpunan macam ni aku rasa dorang dah tunjuk ISA perlu dikekalkan. aku lagi suke kalo mastermind perhimpunan tu kene ISA. padan muke kan??

aku tak rasa terancam pun ngan ISA... nape dorang rase takut sgt ngan ISA? dorang da plan nak buat smthing yang gugat negara ke?? so, takut la kene ISA. kalo takde angin takkan pokok bergoyang kan? setau aku ISA tak pernah pun tangkap org sesuka ati, tak pernah lak aku dengar dia tangkap makcik tepi jalan jual nasi lemak... yang dia tangkap org2 yang memang mengapi-apikan perpaduan dan keharmonian malaysia.... so nak takut ape?? korang kalo rase takut kene tangkap ngan ISA jgn la buat hal, gunalan la saluran yang sepatutnya untuk suarakan pendapat...

aku pun tak minat sangat ngan politik, but i do care about my country, the peace, the harmony...
i really pissed when somebady do this... so stupid and so not professional.. cme on la, kalo kita takde ISA aku rasa tragedi 16 may bile2 je leh jadi.... bukan takut bersyuhada tapi banyak lagi cara lain bersyuhada tanpa mengangkat senjata....

No comments: